16 Nov Interviu Roxana Stoian, Rossmann Romania – Romcarton & Ambro: ” Fiind producători de hârtie și carton, reciclarea este intrinsecă, ne curge prin vine”
- Ce părere aveți despre ideea pe care o promovează “Let’s Do It, Romania!” și de ce v-ați implicat în proiect?
Am fost solidari cu inițiativa încă de la lansare, ne-a prins și, prin urmare, nu am ratat nicio ediție. Am decis să ne alăturăm Let’s Do It, Romania! conștienți, înainte de toate că puterea propriului exemplu va avea negreșit rezultate imediate, miraculoase și, nu în ultimul rând, de durată, experiența implicării directe stând mărturie.
- Cum ați convins angajații să se implice în proiect?
Prin puterea propriului exemplu, după cum spuneam anterior. Dar și prin perseverență și integrarea evenimentului de curățenie națională unui soi de teambuilding de o jumătate de zi. Oamenii au înțeles imediat că aportul fiecăruia contează și au devenit brusc mai conștienți față de mediul înconjurător în restul timpului (nu o dată, aflându-ne în natură cu alte ocazii, ne-am trezit adunând gunoaie de pe jos, declarând că «facem puțin Let’s Do It!».
- Cum ați descrie “Let’s Do It, Romania!” într-un cuvânt?
Responsabilitatizare! E un cuvânt inventat, don’t google it. LDIR ne-a ajutat să devenim mai conștienți de responsabilitate, în sensul de îndatorire pe care o avem cu toții, dar ne-a și responsabilizat, ajungând noi, la rândul fiecăruia, să-i responsabilizăm mai departe pe ceilalți, cu riscul de a «deranja» atunci când sancționăm anumite comportamente iresponsabile. Și iar intervenim cu propriul exemplu, perseverența fiind cheia.
- Ce le-ați spune altor companii ca să îi convingeți să se implice în “Let’s Do It, Romania!”?
Că altfel pierd șansa unică de a împușca mai mulți iepuri: satisfacția aportului față de mediu, ocazia de a organiza un teambuilding cu resurse accesibile, exemplul dat mai departe, ieșirea în natură etc.
- Care este strategia companiei de implicare socială? Dar pentru protecția mediului în urmatorii ani?
Printre multe alte parteneriate, am sublinia aportul constant către proiectul de reinserție profesională al prietenilor noștri de la Ateliere fără Frontiere, un subiect sensibil pe piața din România. Am implementat deja în cadrul celor două societăți ale Grupului Rossmann din România, Romcarton și Ambro, sistemul de colectare selectivă a deșeurilor și ducem o campanie continuă de responsabilizare și educare a propriilor angajați în acest sens. Nu în ultimul rând, fiind producători de hârtie și carton, reciclarea este intrinsecă, ne curge prin vine.
No Comments