EcoTeens, un proiect de educație non-formală

Biblioteca Județeană “Octavian Goga” din Cluj, în parteneriat cu Let’s Do It, Romania! și Organizația Regională pentru Sănătatea Mediului (HERO) derulează proiectul EcoTeens, un proiect de educație non-formală, prin care tinerii clujenisunt informați cu privire la protejarea mediului înconjurător.

În perioada noiembrie-decembrie 2013, în cadrul Bibliotecii Județene din Cluj, tinerii cu vârste cuprinse între 14-22 ani participă la atelire de lucru prin care se urmărește creşterea gradului de implicare a acestora în desfăşurarea unor activităţi care să determine conştientizarea rolului fiecăruia în protejarea mediului și implicare activă în comunitate.

În cadrul celor patru ateliere, tinerii se vor familiariza cu teme precum: reciclare, transformare, responsabilitate față de mediu și societate, grija față de natură, vor viziona filme documentare cu problemele de mediu pe care le confruntă lumea contemporană,un documentar portret al localităţii Roşia Montană, în care localnicii sunt invitaţi să-şi spună punctul de vedere faţă de proiectul minier de extragere a aurului din zonă, de asemenea vor avea posibilitatea să testeze aplicații eco pe tablete.

Tot în cadrul atelierelor, viitorii ecologiști vor analiza modul în care pot să intervină în comunitate, prin derularea deacțiuni care să sensibilizeze localnicii cu privire la protecția mediului înconjurător, determinând schimbări de atitudine/comportament a publicului clujean față de problemele mediului ambiant.

Se dorește ca prin desfășurarea acestor activități de educație non-formală, tinerii să fie formaţi în spiritul unei atitudini pozitive faţă de mediu, în vederea formării ulterioare a conştiinţei şi comportamentului ecologic, favorabil unui stil de viaţă sănătos, atât din punct de vedere mental, emoţional, fizic, cât şi socio-moral, încurajând implicareatinerei generații în protejarea şi îmbunătăţirea mediului înconjurător.


Lasă aici o părere, o idee

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*